یکی از معضلات بزرگ این روزها، انواع اختلالات عصبی و روانی است که در جامعه وجود دارد و بخش زیادی از این اختلالات به‌دلیل کاهش نشاط در جامعه است. نیاز است بسترهای نشاط اجتماعی در جامعه فراهم شود.

علیرضا شریفی یزدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، علیرضا شریفی‌یزدی، جامعه‌شناس معتقد است نخستین و مهم‌ترین مطالبه‌ای که باید از رئیس‌جمهور آینده داشت، تنش‌زدایی از روابط ایران با جامعه جهانی است تا از این طریق، ایران را از انزوایی که در آن به سرمی‌برد خارج کند.

وی می‌گوید: «بخش بزرگی از مشکلات و معضلاتی که جامعه ایرانی با آن مواجه است، به‌دلیل تحریم‌ها و همین انزوای جهانی است.»

او به وضعیت قرمز آسیب‎‌های اجتماعی در ایران هم اشاره می‌کند: «در پرونده‌هایی از جمله بابک خرمدین، شاهد خشونت‌های عریان در جامعه‌ایم و نیاز است برنامه‌های جدی در این زمینه ارائه شود. رسیدگی به معیشت مردم مطالبه مهم دیگری است که باید از رئیس‌‎جمهور آینده داشت؛ چرا که وضعیت نابسامان اقتصادی، پیامدهای اجتماعی غیرقابل‌جبرانی به‌دنبال خواهد داشت.»

او به مطالبه بسیاری از مردم در مورد واکسیناسیون هم اشاره کرد و گفت: «این موضوع دو جنبه دارد، بخشی از آن به سلامت جسمی مردم جامعه بازمی‌گردد و بخش دیگر بالا رفتن روحیه و افزایش امید در جامعه است. واکسیناسیون اثر مهمی در جلب اعتماد عمومی و افزایش امید توده‌های مردم دارد.»

این جامعه‌شناس بر موضوع نشاط اجتماعی هم تأکید می‌کند و می‌گوید متأسفانه نامزدهای انتخابات در این زمینه بی‌توجهند: «یکی از معضلات بزرگ این روزها، انواع اختلالات عصبی و روانی است که در جامعه وجود دارد و بخش زیادی از این اختلالات به‌دلیل کاهش نشاط در جامعه است. نیاز است بسترهای نشاط اجتماعی در جامعه فراهم شود. آزادی چرخه اطلاعات در کشور، مبارزه با رانت‌خواری و فساد، مطالبات مهم دیگری هستند که رئیس‌جمهور آتی باید به آنها بپردازد.»

کد خبر 602561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha